Vergelijking tussen de periode Okt 2006 en 2007
2006 |
2007 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
2.054 |
2.190 |
+6,6% |
Cargo & Charters: |
288 |
304 |
+5,6% |
Passagiers: |
9.534 |
10.836 |
+13,7% |
Vracht/ton: |
9.486 |
7.259 |
-23,5% |
Vergelijking tussen de periode van Jan tot Okt 2006 en 2007
2006 |
2007 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
23.136 |
23.696 |
+2,4% |
Cargo & Charters: |
2.992 |
3.686 |
+23,2% |
Passagiers: |
130.498 |
163.553 |
+25,3% |
Vracht/ton: |
77.579 |
93.264 |
+20,2% |
Bron: Directie Ostend Airport
Commentaar:
Zoals te verwachten, steeg het passagiersaantal weer opmerkelijk, dank zij het programma van JETAIR en THOMAS COOK.
Voor de vracht stellen we een serieuze terugval vast, te wijten aan veel minder vluchten van MK Airlines.
Op vraag van bepaalde klanten diende MKA een reeks vluchten te verplaatsen naar Manston of Luxemburg.
Hiermee wordt bewezen wat REPLO reeds lang aan de kaak stelt, nl. dat de grote afhankelijkheid van één bedrijf een uiterst kwetsbare toestand voor de luchthaven betekent.
Het gebrek aan extra stapelruimte, gepaard met weinig incentives vanwege de Vlaamse overheid maakt het aantrekken van nieuwe klanten bijna onmogelijk.